ادویه پول بیبر

Where-is-pul-Bieber-for

این بار خانوم ادویه قصد دارد در خصوص فلفل ترکی  صحبت کند! فلفل قرمز انواع مختلفی دارد و به اسامی گوناگونی نامیده می شود.یکی از آنها پول بیبر یا فلفل حلب است در ترکیه و سوریه کاشته و به عنوان چاشنی غذاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

این فلفل کمی شبیه فلفل دلمه ای بوده و طعمی ملایم و عطری خوشایند است.

پول بیبر به رنگ قرمز شرابی است و معمولا آن را به صورت ساطوری خورد کرده و خشک می کنند. این فلفل را می توان در انواع غذاها از جمله استیک، کباب ها و سالادها استفاده کرد. در ادامه درباره پول بیبر و خواص آن مطالعه خواهید کرد.

خاستگاه

خاستگاه پول بیبر یا فلفل حلبی، شهر حلب در شمال سوریه و نزدیک مرز ترکیه است؛ این فلفل در کشورهای ترکیه و سوریه به عنوان چاشنی غذاهای خاورمیانه ای و مدیترانه ای استفاده می شود. ظاهر این فلفل شبیه فلفل دلمه ای بوده و کاملا گوشتی است؛

به همین دلیل بعد از خارج کردن دانه ها آن را به صورت پولکی خورد کرده و نیمه خشک می کنند، سپس آن را به روغن و نمک آغشته و بسته بندی می کنند.

این فلفل از دهه نود میلادی توسط مهاجران به اروپا و آمریکا وارد شد و مورد استقبال آنها قرار گرفت.

مردم ترکیه از پول بیبر به عنوان چاشنی غذاهای مختلف از سالاد گرفته تا غذاهای گوشتی استفاده می کنند.

کاربرد

پول بیبر را می توان جایگزین مناسبی برای پاپریکا و فلفل قرمز دانست و در غذاهای مختلف استفاده کرد. توجه داشته باشید که در مصرف این فلفل زیاده روی نکنید زیرا استفاده بیش از اندازه آن موجب تند شدن غذا می شود.

شما می توانید از این فلفل به همراه آبلیمو و روغن زیتون برای طعم دار کردن مرغ و گوشت کبابی استفاده کنید یا آن را به عنوان چاشنی به سالاد، تخم مرغ نیمرو و آب پز، پاستا، ماکارونی، غذاهای گیاهی، سالاد سیب زمینی، سیب زمینی سرخ شده، غذاهای دریایی اضافه کنید. در سوریه برای طعم دار کردن آجیل نیز از پول بیبر استفاده می شود.

برای خرید پول بیبر از وب سایت خانوم ادویه در بسته های ده هزار تومانی بر روی لینک کلیک کنید!

اینستاگرام خانوم ادویه

منو اصلی