طرز تهیه ادویه ترشی

ادویه ترشی

ادویه ترشی شامل چیست ؟

ادویه ترشی از مخلوط چند ادویه آسیاب شده تهیه می شود. اگر اهل درست کردن انواع اقسام از ترشی ها باشید باید بدانید که اصلی ترین طعم و مزه به ترشی شما را همین ادویه  خواهد داد. بیشتر خانواده های ایرانی ترشی گل کلم و یا هفت بیجار درست می کنند.

ادویه های زیادی وجود دارند که می شود برای ترشی های مختلف از آن ها استفاده کرد اما انتخاب اینکه چه ادویه هایی برای هر ترشی مورد نیاز است، تا حدودی سلیقه ای است. مسلما استفاده از سبزی ترشی در کنار سرکه و مواد دیگر، باعث خوش طعم شدن ترشی می شود و اشتهای اعضای خانواده را برای هر غذایی بالا می برد.

ادویه و چاشنی ها علاوه بر اینکه طعم دهنده ی بسیار خوبی برای ترشی ها هستند، خواص بسیار زیادی نیز دارند؛ مثلا تمبر هندی، باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و به سلامت قلب کمک می کند و فلفل که التیام بخش بسیاری از دردها مانند آرتروز و گرفتگی ریه است و به حفظ و ایمنی بدن کمک می کند.

این را  می توانید به عنوان برای ترشی های  هفت بیجار ، مخلوط، لیته، پیاز قرمز ، مارچوبه، شلغم و … که مد نظر داشتید استفاده کنید. با خانوم ادویه همراه باشید.

مواد لازم:

گلپر ۱۰ قاشق چایخوری (پودر)
پودر تخم گشنیز ۵ قاشق چایخوری
دارچین ۱ قاشق چایخوری
پودر زیره سبز ۲ قاشق چایخوری
جوز هندی ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
رازیانه ۱ قاشق چایخوری (پودر)
سبزی ترشی ۲ قاشق چایخوری (به نسبت مساوی از مرزه، ترخان، گشنیز و نعنا خشک)

طرز تهیه

تمامی مواد را به خوبی آسیاب کنید و سپس با یکدیگر مخلوط کنید. از آنجاییکه گلپر عطر ویژه ای دارد آن را از دستور حذف نکنید، اما یادتان باشد مقدار آن از چیزی که در مواد لازم است بیشتر نباشد؛ چراکه هم بر عطر ادویه های دیگر غالب شده و هم برای زنان باردار مضر است.

پس از مخلوط کردن ادویه ها لازم است آنها را داخل ماهیتابه بریزید . و حدود ۲ دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید.

پس از آن مواد را داخل ظرف در دار در جای خشک و تاریک قرار دهید.

ادویه های دیگری که گاهی در تهیه ترشی استفاده میشوند عبارتند از: پودر خردل، پودر انبه خشک، پودر پیاز، پودر سیر، پودر موسیر ، پودر ریحان، پودر آویشن، پودر کاکوتی، پودر شنبلیله و سیاهدانه.

ضمنا شما می توانید ادویه ترشی را در بسته های ده هزار تومانی از وب سایت خانوم ادویه خریداری کنید.

خرید از وب سایت خانوم ادویه

اینستاگرام خانوم ادویه

منو اصلی