طرز تهیه ادویه همه کاره

ادویه جات-خانوم ادویه

خانوم ادویه طرز تهیه ادویه همه کاره :

طرز تهیه ادویه همه کاره :

برخی از ادویه های ضروری و گیاهان خشک که می توان از آنها در انواع غذاها استفاده کرد را ادویه همه کاره می گویند. آیا تا به حال فکر کرده اید که چه ادویه هایی را باید در خانه خود داشته باشید؟ آیا می دانستید با ترکیب چند ادویه می توانید ادویه همه کاره بسازید که بتوانید از آن در انواع خورشت ها و غذاها استفاده کنید؟ ما ادویه های مورد نیاز برای تهیه ادویه همه کاره را برای شما نام می بریم و طرز تهیه آن را به شما می آموزیم.

ادویه های مورد نیاز برای تهیه ادویه همه کاره :

دانه های فلفل سیاه :

فلفل سیاه/ خانوم ادویه

از فلفل سیاه در همه غذاهای کبابی، خورشت، انواع سوپ، آش، پیتزا و در کل همه غذاها می توان استفاده کرد. در ترکیب ادویه های مخلوط فلفل سیاه یکی از ادویه های ضروری است

دانه های فلفل قرمز :

فلفل قرمز - خانوم ادویه

چه سس مارینارای خانگی درست کنید و چه بخواهید یک پیتزای آماده کنید ، دانه فلفل قرمز برای افزودن یک طعم تند به وعده های غذایی ضروری است. از دانه های فلفل قرمز در سس ماکارونی و پیتزا ، سوپ ها ، سوسیس می توانید استفاده کنید.

پودر سیر :

سیر

وقتی به سیر تازه دسترسی ندارید و باید به هر غذایی که می پزید طعم سیر اضافه کنید ، پودر سیر یک انتخاب عالی است. اگرچه همیشه استفاده از سیر تازه بهتر است اما داشتن پودر سیر برای زمانهای ضروری بسیار مناسب است. از پودر سیر در طعم دار کردن انواع کباب ، مخلوط ادویه ، سس می توانید استفاده کنید.

پودر دارچین :

دارچین

پودر دارچین یک ماده ضروری مطلق در پخت و پخت و پز است. دارچین را بیشتر در غذاهای شیرین مانند انواع کیک و شیرینی و شله زرد استفاده می کنند ، اما در غذاهای شور نیز افزودن عطر و طعم دارچینی بسیار رواج دارد. از آن در دسرها ، نان ها ، نوشیدنی ها ، خورشت ها ، مخلوط ادویه کاری و سس ها استفاده کنید. دارچین را به سیب زمینی های سرخ کرده اضافه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

جوز هندی :

جوز هندی

بله شما برای تهیه ادویه همه کاره به جوز هندی احتیاج دارید. جوز هندی تازه رنده شده عطر و طعم بسیار بیشتری نسبت به جوز آسیاب شده دارد. از جوز هندی در تهیه انواع دسرها ، غذاهای پخته شده با گوشت و مرغ و ماهی، نوشیدنی ها و هر چیز خامه ای مانند سس آلفردو ، سس های سفید ، سوپ سیب زمینی و … استفاده کنید. همچنین اغلب به غذاهای سبزیجات و گوشت چرخ کرده نیز اضافه می شود. از جوز هندی در تهیه شیرینی و دسر استفاده کنید.

فلفل کاین یا چیلی :

چیلی یا پوسته های فلفل دلمه ای قرمز ، به انواع غذاها، طعم تند ملایمی اضافه می کند. این ادویه همه کاره که از چیلی آسیاب شده تهیه می شود ، اغلب در سس های گرم استفاده می شود و در غذاهای مکزیکی ، هند و کاجون رواج دارد. با افزودن یک مقدار دلچسب از فلفل کاین یا چیلی، طعم تند متفاوتی به وافل های شکلاتی اضافه کنید.

پودر زیره :

زیره سبز

زیره در حقیقت میوه خشک یک گیاه از خانواده جعفری است که به دو شکل دانه ای و آسیاب شده در بازار عرضه می شود و در تهیه ادویه همه کار به کار می رود. از این ادویه معطر در غذاهای خاورمیانه و همچنین آسیا و آفریقای شمالی بسیار استفاده می شود.

پودر پیاز :

پودر پیاز به همان دلیلی که از پودر سیر استفاده می شود یعنی عدم دسترسی به پیاز تازه به انواع غذاها افزوده می شود. از پودر پیاز در تهیه انواع ادویه مخلوط، کباب، خورشت، آش و سوپ استفاده کنید.

برگ بو :

خواص برگ بو

از برگ بو، این گیاه معطر با رایحه چوبی اغلب در خورشت ها ، سوپ ها ، غذاهای نیم پز ، غذاهای گوشتی و غذاهای گیاهی استفاده می شود. در بیشتر دستورها 1-2 عدد برگ بو خشک شده وجود دارد، زیرا استفاده زیاد از آن باعث تلخ شدن غذا می شود. برگ بو ها را باید قبل از خوردن از غذا خارج کرد.

ریحان خشک شده :

اگرچه ریحان خشک از نظر عطر و طعم شباهت زیادی به ریحان تازه ندارد ، اما یک گیاه خشک مهم و ضروری در تهیه ادویه جات است. این چاشنی به غذاهای ایتالیایی اضافه می شود و طعم سوپ ها و سس های گوجه فرنگی را افزایش می دهد. وقتی در فصل ریحان هستید ، توصیه می کنیم تا آنجا که ممکن است از ریحان تازه در غذاها استفاده کنید. اما برای تهیه ادویه های مخلوط به پودر ریحان خشک شده نیاز دارید.

پونه کوهی خشک شده :

پونه کوهی که به آن مرزنجوش هم گفته می شود ، از نظر طعم تند است و در آشپزی مدیترانه ای بسیار مورد توجه است. از پونه کوهی خشک در غذاهای یونانی ، پیتزا ، غذاهای گوشتی و غذای سبزیجات استفاده کنید.

ادویه همه کاره چیست ؟

طرز تهیه ادویه همه کاره دستور مشخصی ندارد و کاملا به ذائقه و سلیقه هر منطقه ای مربوط می شود. می توانید با توجه به ذائقه تان برخی از این ادویه هایی که نام برده ایم را به ترکیب ادویه همه کاره، کم یا اضافه کنید. اما تعدادی از ادویه ها که تقریبا در هر ترکیبی از مخلوط ادویه همه کاره استفاده می شود؛ فلفل، دارچین، زردچوبه، زیره، نمک و پاپریکا است. در ادامه طرز تهیه یک نوع ادویه همه کاره را برای شما آورده ایم.

طرز تهیه ادویه همه کاره:

ادویه های مورد نیاز: (انتخاب ادویه ها به ذائقه شما بستگی دارد، این دستور یک روش برای تهیه ادویه همه کاره است)

1/3 فنجان پودر سیر

1/4 فنجان پودر دارچین

1/4 فنجان پودر پیاز

1/4 فنجان پودر زیره

1/4 فنجان رزماری خشک ، خرد شده

1/4 فنجان پاپریکا

3 قاشق غذاخوری نمک

4 قاشق چایخوری فلفل

دستورالعمل ادویه همه کاره :

در یک کاسه تمام ادویه ها را با هم ترکیب کنید و در ظرف شیشه ای نگهداری کنید.

این ادویه مخلوط را می توانید در پخت سوپ ها ، خورش ها ، سالادها یا سیب زمینی پخته شده استفاده کنید یا از آن به عنوان چاشنی کباب گوشت استفاده کنید.

سخن پایانی:

به عنوان یک قاعده کلی ، تمام ادویه ها و گیاهان خشک باید در یک مکان تاریک و خنک نگهداری شوند.

بسیاری از افراد در حین پخت و پز از ادویه جات در نزدیکی یا بالای اجاق گاز خود نگهداری می کنند.

گرمای تولید شده توسط اجاق گاز می تواند به ادویه جات آسیب برساند و قدرت طعم و غطر آنها را کاهش دهد.

به علاوه ، بیشتر گیاهان خشک و ادویه جات بعد از 6 ماه قدرت عطر خود را از دست می دهند.

بنابراین؛ در نگهداری از ادویه جات دقت کافی را داشته باشید.

 

برای تهیه این محصولات میتوانید بر روی این لینک کلیک نمایید.

برای اطلاع از خواص دارویی ادویه ها موارد منع مصرف میتوانید پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

برای ورود به پیج اینستاگرام میتوانید بر روی این لینک کلیک نمایید.

منو اصلی