خواص شنبلیله برای پوست و مو

تخم-شنبلیله

تخم شنبلیله فواید بسیاری برای پوست و مو دارد، در ادامه خواص تخم شنبلیله برای پوست و مو را همراه با طریقه استفاده از آن آورده ایم.

ضد چروک و از بین بردن علائم پیری

تخم شنبلیله می تواند از مزایای شگفت انگیزی برای پوست داشته باشد. از جمله از بین بردن علائم پیری، مانند:چین و چروک و خطوط ظریف.

مواد لازم:
1قاشق غذاخوری تخم شنبلیله که از شب تا صبح درون آب خیس خورده است.
یک قاشق غذاخوری ماست
طرز تهیه:

دانه ها و ماست را با یکدیگر ترکیب کنید، تا یک خمیر به دست آید. این خمیر را طبق آنچه در بخش سلامت نمناک می خوانید روی صورت خود اعمال کنید و پس از 30 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

درمان آکنه

کسانی که مدام از آکنه رنج می برند، می توانند از تخم شنبلیله برای از بین بردن آن استفاده کنند، که بسیار موثر است.

مواد لازم:
4 قاشق غذاخوری تخم شنبلیله ای که از شب تا صبح در آب خیس خورده
4 فنجان آب
طرز تهیه:
تخم شنبلیله را به آب اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد. سپس آب آن را تخلیه کنید و اجازه دهید تا سرد شود و بعد با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی صورت خود اعمال کنید.
این کار را دو بار در روز تکرار نمایید.
می توانید اضافه آن را در یخچال نگهداری کنید.

مرطوب کننده پوست

دانه های شنبلیله می توانند به مرطوب کردن و تغذیه کردن همه نوع پوست، به خصوص پوست های خشک کمک کنند.

مواد لازم:
یک قاشق چای خوری پودر دانه های شنبلیله
یک قاشق غذاخوری آب
طرز تهیه:

آب و پودر را با یکدیگر ترکیب کنید، تا خمیر به دست آورید. سپس با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی تمام صورت خود اعمال کنید و سپس با آب بشویید.

جلوگیری از ریزش مو

تخم شنبلیله در تقویت ریشه های مو و درمان مشکلات فولیکولی بسیار موثر است.

مواد لازم:
یک قاشق غذاخوری تخم شنبلیله
یک فنجان روغن نارگیل

طرز تهیه:

روغن نارگیل و تخم شنبلیله را در یک کاسه با یکدیگر ترکیب کنید و آن را به صورت خود اعمال کنید و به صورت دورانی ماساژ دهید. اضافه آن را می توانید به مدت سه هفته در محل خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

براق شدن مو با تخم شنبلیله

برای داشتن موهایی براق، سعی کنید که از یک ماسک موی شنبلیله استفاده نمایید.

مواد لازم:
دو قاشق غذاخوری تخم شنبلیله
یک فنجان آب
طرز تهیه :

شنبلیله را در آب خیس کنید و اجازه دهید که به مدت یک شب بماند. وقتی دانه ها نرم شدند، آنها را به خمیر تبدیل کنید. مخلوط را روی پوست سر و ریشه ها اعمال نمایید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

مبارزه با شوره سر

در ادامه خواص شنبلیله برای پوست و مو می توان به درمان شوره سر توسط تخم شنبلیله  اشاره کرد. شوره سر، یکی از بیماری های رایج و مضر است که درمان های مختلفی برای آن وجود دارد، که یکی از بنیادی ترین و موثرترین داروها استفاده از تخم شنبلیله است. تخم شنبلیله یک درمان بسیار موثر برای درماتیت پوست سر می باشد.

جلوگیری از سفید شدن زودرس مو

از دانه های شنبلیله، از زمان های بسیار دور برای جلوگیری از سفید شدن مو استفاده می شده است. تخم شنبلیله می تواند از مزایای شگفت انگیزی برای پوست داشته باشد. از جمله از بین بردن علائم پیری، مانند:چین و چروک و خطوط ظریف.

مواد لازم:
1 قاشق غذاخوری تخم شنبلیله که از شب تا صبح درون آب خیس خورده است.
یک قاشق غذاخوری ماست
طرز تهیه:

دانه ها و ماست را با یکدیگر ترکیب کنید، تا یک خمیر به دست آید. این خمیر را طبق آنچه در بخش سلامت نمناک می خوانید روی صورت خود اعمال کنید و پس از 30 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

 

روش های استفاده از تخم شنبلیله

تخم شنبلیله کاملا مصرف خوراکی دارد و می توانید آن را به عنوان چاشنی غذا در سوپ و برخی از غذاها بریزید. همچنین می توانید پودر تخم شنبلیله را در انواع سوپ، خورش و پاستا بریزید.

با پودر تخم شنبلیله می توانید یک چای خوشمزه و انرژی زا درست کنید. به این طریق که یک قاشق چای خوری تخم شنبلیله بکوبید و در یک قوری آب جوش بریزید و اجازه دهید 30 دقیقه دَم بکشد، سپس با افزودن کمی لیمو ترش و عسل به آن، این دمنوش را میل کنید.

خانوم ادویه

اینستاگرام خانوم ادویه

برای خرید تخم شنبلیله اینجا کلیک کنید!

منو اصلی